7. apr. 2013

Landsindsamling

I dag er der landsindsamling til Kræftens Bekæmpelse fra 9 til 15 - og jeg deltager for første gang. Jeg har i et par år tænkt over hvorfor jeg ikke indsamlede. Min mormor har indsamlet i over 25 år, hun har ikke styr på hvor længe hun har indsamlet. Men lige siden hun mistede hendes søn, min mors lillebror til leukæmi, da han var blot 18 år. Det er en af de værste sygdomme som findes. Endnu en fra min familie fik konstateret kræft kort tid efter jul. Han kæmper hver dag, og kampen er hård og lang. Kræften MÅ bekæmpes, den ødelægger så mange familiers liv. Hver 3. dansker bliver ramt af kræft, og de to sidste er pårørende. Sådan kan man sige det. Det er forfærdeligt. Jeg støtter op om kampen mod kræft, derfor indsamler jeg i dag sammen med en af mine bedste veninder. 

2 kommentarer: