25. apr. 2013

Nutella ❤


Fik her til mine forældres den opgave at lave hjemmelavet nutella, og da jeg jo er en sand chokolade-elsker påtog jeg mig den opgave med glæde! Det er faktisk rigtig nemt at lave, og det smager himmelsk. Er faktisk villig til at sige den smager bedre en den orginale købe nutella! Den er et forsøg hver, og når man selv laver den, kan man jo selv bestemme hvor meget knas der skal være, og hvor mørk chokoladen skal være. Super smart ;-)

Det skal du bruge
  • 200 gram Hasselnødder
  • 150 gram Chokoade (jeg brugte Toms Guldbarre 57%) 
  • 2½ dl Piskefløde
  • 50 gram Smør 
  • 1 tsk Sukker 
Sådan gør du
Kom hasselnødderne på en bageplade, og rist dem i ovnen ved 200 grader i 5-10 minutter, til de er gyldne og skallen revner. Fjern den bitre skal fra nødderne, ved at rulle dem i et viskestykke. Det kan være svært at få alle skallerne af, og det betyder heller ikke så meget. Hak chokoladen i stykker og kom det i en skål. Varm piskefløden op i en gryde, og hæld det over chokoladen, rør til chokoladen er smletet og kom derefter smørret derned. Blend nødderne i en blender, til de er fint- eller grovhakkede, alt efter hvad du foretrækker. Jeg finthakker altid mine. Kom nødderne sammen med de øvrige ingredienser og rør sammen med sukker, og evt. lidt salt. Smag gerne til.
Hæld nutellaen på glas og lad den stå i køleskabet.

Tip
Tag nutellaen ud fra køleskabet i god tid inden den skal bruges, den kan godt være lidt hård. Da der er fløde i nutellaen holder den sig ikke så længe, en uges tid eller lidt mere i køleskabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar