10. apr. 2013

The dream, you wish will come true

Foto: Google
Jeg var sidst i december 2012 til session, også kaldet Forsvarets dag. Det var jeg da jeg har en inderlig drøm om at komme ind som værnepligtig, i søværnet. Jeg var glad, da jeg kørte derfra. Jeg var blevet erklæret egnet til Danmarks forsvar og jeg var blevet klogere på hvad det egentlig gik ud på at være i forsvaret. Jeg fik at vide at tilmeldingen til august 2014 først åbnede d. 1. april 2013, så det var først der jeg kunne søge. Sidst i marts, var jeg sammen med en god veninde inde til inspirationsdag i forsvaret på Herning Kaserne - og der blev jeg endnu mere hooked på idéen om fire måneder ved Søværnet. 

Mandag d. 1. April - 2. påskedag sendte jeg min ansøgning om værneret til forsvaret. Med to ønsker: Søværnets basisuddannelse med opstart d. 7/7 2014 samt Søværnets basisuddannelse med opstart d. 18/8 2014. Samme dag var jeg på arbejde, med en kollega, jeg sjældent ser, hun fortalte at hun havde været i Søværnet, og at det var en af de fedeste oplevelser hun nogensinde havde haft. Det gav mig endnu mere interesse, alt det hun fortalte, det var lige mig. Det kunne være så fedt! 

I går fik jeg svar. Jeg var lige kommet hjem fra min løbetur, og var i gang med at strække ud, da jeg så postbudet smide vores post i postkassen. Jeg løb ud, som jeg havde gjort lige siden jeg havde sendt brevet. Men nej, de havde ikke flere pladser. Jeg blev knust, var simpelhent så trist over det - og er det endnu! Hvorfor er der ikke plads til mig, jeg vil så gerne! Jeg søger igen, når der bliver åben for januar 2015 - og hvis det ikke lykkes der, så skal det nok bare ikke være. Jeg er så ked af jeg ikke kom ind, jeg føler det er så uretfærdigt. Det er en nedtur. Det er et afslag på en jobansøgning - mit første afslag af mange. Sådan er livet, og man må videre. Jeg må kæmpe for at komme ind, og spamme forsvarets rekrutteringscenter med mails med mine ansøgninger i stedet for at bruge det gamle oldtids postvæsen. 

Føler mig ret lille til alt det udstyr! Foto: Rekrutteringscenter Herning / Inspirationsdag for Kvinder d. 22. Marts 2013

Ingen kommentarer:

Send en kommentar