8. nov. 2013

Marcipanhorn


Også kaldet remoncehorn, gærhorn, smørhorn eller noget helt andet. Jeg kalder dem marcipanhorn, for det er hvad de er. Horn, med marcipan inden i. De er super lækre, og så er der endda to varianter. Jeg kan aldrig bestemme mig for om jeg er til lys eller mørk remonce, så jeg plejer altid bare tage halv portion af hver.

Ingredienser
Horn:
  • 1 1/2 pak Gær (75 gram)
  • 2 1/2 dl Mælk
  • 200 gram Smør eller margarine
  • 2 Æg
  • 800 gram Hvedemel
  • 1 dl A38
  • 75 gram Sukker
  • 1 tsk Kardamomme
  • 400-500 gram Marcipan 
  • Mandler til pynt 
Remonce MØRK: 
  • 150 gram Smør
  • 150 gram Brun farin 
  • 2 spsk Kanel
Remonce LYS:
  • 150 gram Smør
  • 150 gram Rørsukker
  • 2 spsk Vaniliesukker 
Fremgangsmåde
Horn: Varm mælken op til den er lunken, kom gæren i og rør til den er opløst.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar